تفاوت چربی ترانس و چربی اشباع چیست؟

سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین دو اصطلاح است که اغلب به طور متناوب برای مشخص کردن بعضی از اختلالات مرتبط با افزایش مقاومت به انسولین و افزایش تولید انسولین و تشخیص این تغییرات به عنوان عوامل خطر برای بیماری های آینده استفاده می شود. در تحقیقی که سال ۲۰۰۵ انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند این شکلات سیاه است که می تواند باعث کاهش فشار خون و حساسیت به انسولین بشود نه شکلات سفید. به غیر از مصرف بیش از حد الکل، عواملی مانند کلسترول خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، دیابت نوع ۲، هپاتیت ویروسی، کاهش وزن سریع و سوءتغذیه میتوانند در بروز کبد چرب مؤثر باشند.

سپس با پنبه روی محل زخم را فشار میدهد تا خونریزی بند بیاید. تورم و درد در محل تزریق چربی و محلی که چربی از آن گرفته شده است امری عادی است. ذکر این نکته لازم است که چربی تزریقشده کاملاً طبیعی و از بدن خود بیمار است؛ طوری که هیچ نگرانی در رابطه با تزریق یک ماده خارجی به بدن وجود ندارد و به این ترتیب خطر رد کردن مواد و یا واکنشهای آلرژیک توسط بدن وجود ندارد. چربی های اشباع شده به طور طبیعی در محصولات حیوانی مانند گوشت ، تخم مرغ و لبنیات و روغنهای گیاهی مانند روغن نارگیل ، روغن خرما وجود دارد.

در دهه های اخیر روغن نارگیل بر روی گاوها جهت فربه نمودن آنها مورد آزمایش قرار دادند اما آن در واقع باعث لاغرتر شدن گاوها گردید. آنها به عنوان جامد در دمای اتاق وجود دارند. اسیدهای چرب به طور کلی فرمول R-COOH را دارند و R ممکن است یک گروه هیدروژن یا آلکیل مانند CH2 ، C2H5 و غیره باشد. چربی ها یا چربی ها چهارمین گروه اصلی مولکول های موجود در گیاهان و حیوانات هستند. همچنین، سوزش و درد چشم ها می تواند نشانه ای از تولید ناکافی اشک باشد که این شرایط به نام خشکی چشم شناخته می شود و یا شرایطی جدیتر به نام کراتیت، التهاب قرنیه، زمینهساز آن شده باشد.

PUFA ها همچنین چربی های بالقوه ای هستند که کلسترول خون را در نتیجه کاهش می دهند ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته های مغزی را کاهش می دهند. تحقیقات همچنین نشان می دهند که قرص cla مزایای بالقوه ای در سلامتی پوست نیز دارد. بر این اساس ، دو نوع چربی به عنوان چربیهای اشباع نشده و چربیهای اشباع وجود دارد. در زیر اینفوگرافیک تفاوت بین چربی ترانس و چربی اشباع خلاصه می شود.

بنابراین ، چربی های ترانس اسیدهای چرب ترانس ایزومر اشباع نشده هستند. نمونه هایی از اسیدهای چرب اشباع شده عبارتند از: اسید لوریک ، اسید میوریستیک ، اسیدهای پالمیتیک و غیره. چه شباهت هایی بین چربی ترانس و اشباع وجود دارد؟ در مکان هایی که تردد وسایل نقلیه بالا می باشد و دفن بدون سازه نگهبان انجام می شود، این نوع بهترین انتخاب است. خب کلسترل در بدن ما و در کبد تولید می شود و مقداری از آن توسط مواد غذایی وارد بدن می شوند و برای این که این میزان کنترل شود نیازمند رژیم غذایی درست می باشد.

MUFA ها سرشار از ویتامین E هستند که یک آنتی اکسیدان است ، برای حفظ سلامت بدن با محافظت از آسیب های سلولی. با این حال ، چربی ترانس نوعی از چربی های اشباع نشده است که برای سلامتی ما بدتر است. چربی های ترانس یا اسیدهای چرب ترانس نوعی از چربی های اشباع نشده هستند. اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFA) نوعی اسیدهای چرب اشباع نشده است که حاوی دو یا چند اتم کربن پیوند دو برابر در زنجیره اسیدهای چرب است. تفاوت اصلی بین چربی ترانس و چربی اشباع در این است که چربی های ترانس نوعی از چربی های اشباع نشده هستند که بین مولکول های کربن پیوند مضاعف دارند در حالی که چربی های اشباع نوعی از مولکول های چربی هستند که هیچ پیوند مضاعف بین مولکول های کربن ندارند.

اما به طور طبیعی هیچ کتونی نباید در ادرار دیده شود و حضور آنها نشاندهنده این است که بدن به جای مصرف گلوکز از چربیها استفاده میکند. همچنین ، چربی ترانس به طور طبیعی می تواند در چربی گوشت گاو و چربی های لبنی در نشخوارکنندگان به مقدار کمی رخ دهد. هر دو چربی ترانس و چربیهای اشباع شده چربی های بدی هستند. بنابراین ، این مولکول ها کاملاً با پیوندهای هیدروژنی کاهش یافته یا اشباع می شوند.

بنابراین ، چربی اشباع شده بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. بنابراین ، چربی ترانس می تواند سلامتی را نسبت به چربیهای اشباع تأثیر بگذارد زیرا چربی های اشباع باعث افزایش LDL در خون می شوند در حالی که در لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) کاهش می یابد. با این حال ، چربی های ترانس نسبت به چربی های اشباع غیر بهداشتی هستند. چربی های غیر اشباع حاوی یک یا چند مولکول کربن پیوند دو برابر در زنجیره های اسید چرب خود هستند.

اسیدهای چرب اشباع نشده اشباع نشده (MUFAs) همانطور که از نام آن پیداست اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که در زنجیره اسیدهای چرب حاوی یک (یک) اتم کربن پیوند دوطرفه هستند. PUFA حاوی دو یا چندین پیوند دو برابر در زنجیره اسیدهای چرب است. هر دو MUFA و PUFA چربی مهمی در رژیم غذایی ما هستند. MUFA ها با یک جفت اتم هیدروژن از زنجیره اسید چرب مفقود هستند. چربی ها بسته به نوع اتصال اتم های هیدروژن به اتم های کربن موجود در زنجیره های اسید چرب ، می توانند دو نوع باشند: چربی های اشباع و چربی های اشباع نشده.

برخی زنجیره های اسید چرب می توانند پیوند مضاعف بین اتم کربن داشته باشند. همانطور که گفته شد، مقادیر بالای این دو چربی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بالا می برد. 3. منابع حیوانی:کره، روغن کبد ماهی، زرده تخم مرغ، خامه، جگر، ماهی ساردین حاوی مقادیر زیادی از این نوع ویتامین هستند. یک رژیم غذایی سالم برای افراد مختلف، نیازمند یک دانش عالی در زمینه بدن و نیاز های آن و مواد غذایی و فواید آن ها می باشد که بهترین راه برای این نوع رژیم مراجعه به پزشک ها و گرفتن مشاوره از آن ها می باشد.

اگر پزشک بخواهد خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را بهتر درک کند و تشخیص دهد که آیا ممکن است به درمان فشرده نیاز داشته باشید یا خیر، ممکن است آزمایش پیشرفته لیپید را تجویز کند. اسیدهای چرب ممکن است یکنواخت (14 تا 22) از اتمهای کربن داشته باشند. تفاوت اصلی بین چربی ترانس و چربی اشباع در این است که چربی های ترانس دارای پیوند مضاعف بین اتم های کربن زنجیره های اسید چرب خود هستند در حالی که چربی های اشباع حاوی پیوند مضاعف نیستند.

1. “چربی های ترانس” درباره حملات قلبی ، در اینجا موجود است. چربی های ترانس بدترین چربی ها هستند زیرا خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و سکته های مغزی را افزایش می دهد. هر دو MUFA و PUFA از چربیهای سالم هستند زیرا خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و کلسترول خون را کاهش می دهد. چربی های اشباع شده نیز تحت چربی های بد قرار می گیرند زیرا می توانند کلسترول خوب را کاهش دهند و سطح کلسترول موجود در خون مشابه چربی های ترانس را افزایش دهند. خب از کلمه کلسترل بد زیاد استفاده شد حالا اگر نمی دانید کلسترل بد چیست به جواب خود خواهید رسید.

آنها می توانند کلسترول بد را بالا ببرند. آنها به عنوان مایعات در دمای اتاق باقی می مانند. PUFA مایعات در دمای اتاق هستند. این تفاوت اصلی بین MUFA و PUFA است. اما از آنجا که PUFA اسیدهای چرب اشباع نشده است ، چربی های مفیدی مانند MUFA ها هستند. چربی های اشباع نشده دو نوع هستند. دو نوع اصلی از چربی ها به عنوان چربی های اشباع و چربی های اشباع نشده وجود دارد. آووکادو یکی از میوه های استوایی می باشد و اسید های چرب اشباع نشده دارد و می تواند در رژیم برای چربی خون بسیار مناسب باشد.

می باشد چرا که حفظ محیط زیست و چرخه گردش آب در لایه های زیرین و سطحی زمین به حیث جلوگیری از ادغام شدن با انواع آلودگی یکی از بزرگترین اهداف هر کشوری محسوب می گردد. انواع گوشت کبابی را در این مطلب برای شما شرح دادیم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. با این حال بهتر است روی مفیدترین انواع چربیها برای نیازهای بدن تمرکز شود. همچنین با وجودی که مقدار T3 آزاد بسیار کمتر از T4 آزاد است، ولی تأثیر بیشتری بر نحوه ی مصرف انرژی توسط بدن دارد.

محدوده خطر : مقدار کمتر از ۲۵۰۰ و بالاتر از ۳۰۰۰۰ نشان از بیماری های خطرناک دارد. بنابراین ، این تفاوت معنی داری بین چربی ترانس و چربی اشباع وجود دارد. بنابراین ، این یک خلاصه تفاوت بین چربی ترانس و چربی اشباع است. چربی های اشباع شده لیپوپروتئین های کم چگالی (LDL) را در جریان خون بالا می آورند ، که کلسترول را از کبد به سایر بدن منتقل می کند. پروبیوتیکها فایدههای زیادی برای سلامتی از جمله بهبود سلامت روده و تقویت سیستم ایمنی بدن به دنبال دارند. اغلب آدمها به دلیل تغییر هورمونی بعد از بلوغ، غدد چربی پوست سرشان بزرگتر شده و بالطبع ترشح چربی نیز افزایش مییابد و باید گفت ۸۰ درصد افراد پوست و موهای چرب دارند.

دیدگاهتان را بنویسید