رژیم غذایی برای کبد چرب، چربی کبد، کبدهای چرب، علل کبد چرب، درمان چربی کبد

اما خبر وب اینکه شما میتوانید با انجام دادن حرکات ورزشی صحیح این سوختن چربی در مواضع مذکور را سرعت بخشیده و زودتر به تناسب اندام دست یابید. فرآیند هیدروژناسیون در صنعت طی عملیات مخصوصی برای تبدیل روغن های نباتی مایع به شکل جامد انجام می شود. لازم به ذکر است که اکثر دیگر انواع روغن های گیاهی حاوی چربی اشباع نشده و سالم هستند. مصرف غذاهای حاوی چربی اشـباع شده باعث افزایش کلسـترول می شود که نهایتا منجر به تنگ شدن دیواره عروق می گردد، در نتیجه افزایش فشار خون و فشار وارده بر قلب برای حفظ جریان خون کافی در سراسر بدن الزامی است.

با مصرف چربی های اشباع شده ، نوعی از چربی که در غذاهای حیوانی از جمله گوشت و محصولات لبنی موجود است ، بدن کلسترول بسیار زیادی را تولید می کند. این ترکیب برای ساخت نمک های صفراوی و هورمون های استروئیدی ضروری است و در ساختمان غشاء سلول نیز وجود دارد. چربیها منبع اسیدهای چرب ضروری اند که بدن به طور طبیعی آنها را تولید نمی کند. اسید اولئیک مثالی از یک اسید چرب تک غیر اشباعی است. وجود مقدار کمی مخاط در مدفوع طبیعی است. مقدار این آنزیم در نارسایی لوزالمعده کاهش می یابد. همچنین بیان ژن های مرتبط با لیپوژنز کبدی (PPARa ، L-FABP ، FAS و SCD1) را کاهش داد، در حالی که ژن مربوط به لیپولیز (CPT1) افزایش یافت.

هر نوع گوشت یا غذایی که از روغن ها و چربی های حیوانی درست شده باشد، لبنیات مثل کره، خامه، شیر درصد چربی بالا نه تنها حاوی کلسترول هستند، بلکه میزان بالایی چربی اشباع هم در آنها یافت می شود. چربیهای مرئی به طور مجزا قابل رویت هستند مانند کره، مارگارین، روغن نباتی و روغن حیوانی اما چربیهای نامرئی در اغلب غذاها در داخل بافت پراکنده اند مانند شیر، تخم مرغ، میوه زیتون، پنیر، ماست، بستنی، خامه، سرشیر، شکلات، چیپس سیب زمینی و آجیل. این چربی ها به طور مجزا دیده نمی شوند. غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات و دانه ها کلسترول ندارند.

همچنین به نظر می رسد بر اساس اعداد گزارش شده، بسیاری از سبزیجات شاخص گلایسمی زیادی دارند و این بدان معناست که در دستۀ شاخص گلایسمی متوسط تا بالا قرار می گیرند. این اصطلاح به روغن هایی اطلاق می شود که بخشی از آنها بصورت جامد در آمده است.از غذاهای تهیه شده با این نوع چربی نیز باید پرهیز نمود ، زیرا آنها هم حاوی سطوح بالائی از اسـیدهای چرب ترانس هستند که در ایجاد بیماری های قلبی نقش دارند. اسید چرب یک ترکیب آلی متشکل از یک زنجیره کربنی است که اتم های هیدروژن و گروه کربوکسیل (COOH) به آن متصل اند.

سیب زمینی یکی از بهترین انتخابهاست و شامل منبعی غنی از فیبر است. اگر نمیدانید چرا برخی ادعا میکنند غلات غذای سالمی است، دلیل آن فیبر است. از علائم اختلال در کارکرد کبد، یبوست و پف کردن زیر چشم پس از بیدار شدن، ریزش مو و وجود لک در صورت است. چربیهای زیر پوست از هدر رفتن حرارت بدن و نفوذ سرما به بدن جلوگیری می کنند. با حرکات دایره ای روی مناطق مورد نظر ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست گردد. این باعث می شود که در نتیجه ی مورد نظر تفاوت ایجاد می کند.

در واقع از کاربرد های تزریق چربی می توان به تزریق آن به صورت، سینه و باسن زنان و بخش های دیگر از بدن که دچار کاهش حجم شده اند، اشاره کرد که این روزها مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. این تمرین شبیه به کرانچ معمولی است. ورزش دادن عضلات شکمی، قوی شان خواهد کرد، اما اگر عضلات شکم تان با لایه ای از چربی پوشیده شده باشند، حرکات پیچ و خم دار، کرانچ و درازونشست از پهلو نمی توانند باعث شوند این عضلات به چشم بیایند.

اما باید بدانید وزن شما تا زمانی که یک الگوی تغذیه ای مناسب و ورزش دائمی را در برنامه خود قرار ندهید به حالت ایده آل نمی رسد. علاوه بر کلسترولی که خود بدن می سازد ، درصد کمی از آن را هم از غذاها دریافت می کند. VLDL : VLDL دارای بالاترین میزان تری گلیسرید است و مانند LDL ذرات کلسترولی را بزرگتر کرده و سبب میشود رگهای خونی تنگ و باریک شود.

با وجود این توصیهها و کاهش مصرف چربی های اشباع، میزان بیماریهای قلبی، چاقی و بیماریهای مرتبط با آن مانند دیابت بهطور منظم در حال افزایش است. علت عمده هیدروژناسیون روغن های مایع، پذیرش بیشــتر مـــصرف کنندگان برای مصرف روغن جامد به دلیل ناآگاهی از مضرات روغن جامد و همچنین سهولت حمل و نقل روغن جامد می باشد. این سه اسید چرب در کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون و مهار تومورهای سرطانی نقش عمده ای دارند. در صورتی که تعداد پیوندهای دوگانه در اسید چرب بیش از یک باشد، اسید چرب چند غیر اشباعی یا PUFA (Poly unsaturated fatty acid) نامیده می شود.

اکثر روغن های گیاهی مایع (بجز روغن نارگیل و خرما) از نوع غیر اشباع هستند.از انواع چربی های اشـباع نشده Monoمی توان به روغن زیتون و کانولا اشاره کرد و از انواع روغن های اشباع نشده نوع Poly ، روغن آفتاب گردان ، روغن ذرت ، و روغن سویا را می توان نام برد. نقش چربیها و روغن ها در بدن چیست؟ بسیاری از رزین ها همچنین می توانند با دمای اتاق بهبود یابند زمانی که یک ماده کاهنده مانند نمک کبالت (نفتیات یا اکتوات) یا یک آمین سوم آروماتیک معطر به سیستم اضافه شود. زمانی که هیدروژن به روغن آن اضافه گردد در واقع به چربی اشباع شده تبدیل می شود که این همان معنای واژه هیدروژنه است.

این نوع چربی در محصولات با منشاء حیوانی از جمله: کره ، پنیر ، شیر ، بستنی ، خامه و گوشت های چرب موجود است. الف – فرم سیس: در حالت طبیعی، اسیدهای چرب غیر اشباع به فرم سیس هستند. در فرم ترانس، اتم های مجاور پیوند دوگانه به شکل متقارن قرار می گیرند. ب- فرم ترانس: در شرایط غیر طبیعی، مثلا” در حین فرآیند هیدروژناسیون روغن مایع، اسید چرب ترانـــس تولید می شود. C) در ایــن صــــورت اســـید چــــرب مزبور را اسید چرب تک غیر اشباعی یا MUFA (Mono unsaturated fatty acid) می نامند. چربیهای غیر اشباع، که شامل چربیهای تک اشباعنشده و چربیهای چند اشباعنشده میشوند، عموما به عنوان چربیهای «سالم» در نظر گرفته میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید