علائم کبد چرب چیست؟

این ماده غنی از یک اسید چرب با زنجیره متوسط است که می تواند به تقویت متابولیسم و به کاهش چربی کمک کند. در برخی از نقاط جهان، نارگیل – که با روغن نارگیل پر شده است – یک ماده اصلی غذایی است که مردم برای نسل های مختلف از آن رونق می گیرند. در مواقعی که چربیهای رژیمی موجود نیست ، کبد شما خودش کلسترول و تری گلیسیرید مورد نیاز بافت های بدن را تولید می کند. نارگيل دير هضم است، بنابراين کساني که دچار ناراحتی های گوارشی هستند، بايد هنگام مصرف آن مراقب باشند.

استفاده از رژیم مدیترانهای بسیار توصیه شده است، بنابراین تعجبی ندارد که هنوز سؤالاتی درباره رژیم مدیترانهای وجود داشته باشد. قطعاً کسانی که تصمیم به انجام این کار گرفتهاند، قبل از اقدام کردن برای تزریق چربی به چانه، مایل هستند تا اطلاعات نسبتاً دقیقی از این روش غیر جراحی و غیر تهاجمی و نحوه ی تزریق چربی به چانه داشته باشند تا بتوانند با خیال راحت برای این کار اقدام کنند. دو نوع چربی داریم: اشباع و غیر اشباع که اثرشون روی کلسترول خون متفاوته. از آنجا که برخی از اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل می توانند اشتها را کاهش دهد و چربی سوزی را افزایش دهند، ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند.

به محافظت در برابر بیماری های کلیوی و عفونت مثانه کمک می کند. از طریق کاهش انسولین و از بین بردن رادیکال های آزاد که باعث پیری زودرس می شوند، از بدن در برابر سرطان محافظت می کند. به سلامت و جوان بودن مو و پوست کمک می کند، از چین و چروک، افتادگی پوست، لکه های پیری جلوگیری کرده و از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند. اکثر چربی های رژیم غذایی به عنوان تری گلیسیریدهای با زنجیره بلند (LCTs) دسته بندی می شوند، در حالی که روغن میوه نارگیل حاوی مقداری تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) است که زنجیره های اسید چرب کوتاه تری هستند.

روغن نارگیل حاوی چربی های اشباع طبیعی است که سطح کلسترول HDL (خوب) را در بدن افزایش می دهد. همچنین اگر قصد کاهش چربی در نواحی دیگر را نیز دارید، موهای زائد بدن در منطقه مورد نظر را اصلاح کنید. روغن نارگیل در برخی از چربی های اشباع شده زیاد است. که الزاماً دلیل بر یک بیماری خاص نبوده ولی می توانند در برخی بیماریها افزایش یابند.اما کریستالهایی چون تیروزین ،لوسین ،سیستئین و سولفانامیدها مهم و شاخص مهمی در بیماریهای کبدی، سیستینوز و ایجاد صدمات کلیوی می باشند.

اما افرادی که بیماری قلبی دارند به دلیل چربی نارگیل باید از مصرف آن خودداری کنند. عواملی مانند عدم رضایت بیماران به مصرف داروهای رایج کاهنده چربی خون، بروز عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از حد و طولانی مدت این داروها، بیماری های ناشی از افزایش چربی خون و هزینه های تحمیلی بر بیماران موجب شده است که تمایل به درمان های جایگزین و سنتی افزایش یابد. روغن نارگیل خالص از نارگیل های بالغ که حاوی گوشت سخت تری هستند، گرفته می شود. با این حال، روغن نارگیل هیدروژنه را با روغن نارگیل خالص بکر خنک و سرد مخلوط نکنید.

1- کل چربی مصرفی را کاهش دهید.اکثرغذاهایی که ما ایرانی ها مصرف می کنیم، پر روغن تهیه می شوند. یکی دیگر از مزایای نارگیل این است که حاوی اسید کاپریک است که باعث کاهش خشکی پوست می شود. خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد و کلسترول خوب (HDL) را بهبود می بخشد. بالا بودن سطح تریگلیسیرید، فرد را در معرض خطر تصلب شرایین قرار میدهد. پتاسیم از عملکرد عصب شما مراقبت می کند، در حالی که مس خطر بیماری های قلبی عروقی و پوکی استخوان را کاهش می دهد، وضعیتی که استخوان ها شکننده می شوند. چربی شکم یا چربی احشایی در حفره شکم و اطراف اندام های شما قرار می گیرد.

به نظر می رسد MCT در مقایسه با LCT در کاهش چربی شکم به ویژه موثر است. علاوه بر این، گوشت نرم یا گوشت موجود در داخل نارگیل به بازگرداندن آسیب بافت اکسیداتیو کمک می کند و حاوی منبع چربی های سالم، پروتئین ها و ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. با افزایش HDL، بسیاری از متخصصان بر این باورند که روغن نارگیل ممکن است سلامت قلب را در مقایسه با بسیاری دیگر از چربی ها تقویت کند. مردم کیتاوان در پاپوآ گینه نو نیز نارگیل زیادی را در کنار غذاها، میوه ها و ماهی مصرف می کنند و سکته مغزی یا بیماری قلبی کمی دارند.

در افراد سالم حدود نصف چربی مصرفی به انرژی تبدیل شده و میسوزد و یک دوم باقی مانده در بافت چربی ذخیره میشود.بهطور طبیعی فقط میزان کمی چربی در کبد ذخیره میشود. با جایگزینی برخی از روغن های پخت و پز خود با روغن نارگیل می توانید یک کاهش وزن داشته باشید، اما در کل شواهد متناقض است. علاوه بر این، می توان از آن برای پخت و پز و تهیه دسرهای خوشمزه خام و گیاهی استفاده کرد. شيره ی نارگيل همان مايع آبکی درون نارگيل است، اما شير نارگيل از جوشاندن مخلوط مساوی آب و گوشت نارگيل خرد شده حاصل می شود، به طوری که وقتی به حالت کف آلود درآمد آن را از شعله بر می دارند و سپس صاف می کنند.

یکی از شواهد اثرگذاری نارگیل در برابر آکنه، تحقیقی است که در سال 2009 در مجله تحقیقات پوست انجام شده است. در همین حال، یک مطالعه 4 هفته ای روی 20 مرد مبتلا به چاقی، کاهش دور کمر را به میزان 1.1 اینچ (2.86 سانتیمتر) پس از مصرف 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن نارگیل در روز نشان داد. مطالعه دیگری روی 116 بزرگسال نشان داد که پیروی از یک برنامه غذایی شامل روغن نارگیل باعث افزایش سطح کلسترول HDL (خوب) در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر می شود.

نویسندگان یک مطالعه در سال 2006 گزارش کردند که MCTs باعث بهبود عملکرد مغز در افراد مبتلا به اشکال خفیف تری از بیماری آلزایمر می شود. چربی اشباع باعث افزایش کلسترول بد می شه و کلسترول وارد خون می شه در صورتی که چربی غیر اشباع، باعث کاهش تری گلیسیریدها (اسیدهای چرب) و کلسترول بد و افزایش كلسترول خوب می شه و به این طریق كلسترول وارد كبد می شه. محققان پیشنهاد کرده اند که کتون ها می توانند یک منبع انرژی جایگزین برای این سلول های مغزی سوء عملکرد فراهم کنند تا علائم بیماری آلزایمر را کاهش دهند. روغن نارگیل بکر فرآوری نشده و تصفیه شده هیدروژنه نیست و یک انتخاب مطمئن برای مصرف است.

دیدگاهتان را بنویسید