معجزه رژیم غذایی کلسترول بالا برای کاهش کلسترول!|دکتر کرمانی

مشخص کردن تعداد ضربان قلب در حالت استراحت و در شرایط حد اکثر فشار تمرین های جسمانی یکی از روشهای تعیین میزان آمادگی جسمانی افراد می باشد .برای سهولت و در عین حال صحت عمل می توان تعداد ضربان قلب را در ۱۵ ثانیه شمارش کرده و در عدد ۴ ضرب نمود . 10- ورزش کردن با ایجاد تعریق، باعث پاکسازی منافذ پوستی شما میشود. اما اگر مصرف بیش از اندازه و به صورت مصنوعی (قرص و آمپول) باشد، باعث مسمومیتهای ویتامینی میشود.

برای مثال، اگر ساعت ۷ نوبت خونگیری دارید، از ساعت ۱۲ شب قبل باید ناشتا باشید. این حرکت در دو نوبت صورت گرفته و بهترین نتیجه درج می گردد. این حرکت در دو نوبت انجام شده و بیشترین طول پرش ثبت می گردد. با فرمان شروع ، ورزشکار می باید با حد اگثر سرعت فاصله ۹ متر را دویده و با بر داشتن یک قطعه چوب آن را به سمت مقابل آورده و حرکت را برای حمل چوب دوم نیز ادامه دهد .

فواید کراتین هم چنین بر روی افزایش عملکرد ورزشی نیز تأثیرگذار بوده و به گونه گروهی که از کراتین استفاده کرده بودند ۶/۴ درصد افزایش عملکرد ورزشی پس از اجرای ۴ تست دو سرعت بر روی آنها حاصل شد. به همین ترتیب فاصله ۹ متر تعیین شده را ۴ بار با حد اکثر سرعت و در حد توانائی خود طی می کند . اختلاف فاصله دو نقطه بدست آمده ، ارتفاع پرش را به سانتیمتر مشخص می کند . تعداد دفعات پرش های انجام شده در یک دقیقه ، واحد اندازه گیری این آزمون می باشد . سعی کنید از مصرف چربی های ترانس موجود در محصولاتی همچون مارگارین خودداری کنید.

در این آزمون ورزشکار بر روی سینه کاملا دراز کشیده و سعی می کند یکی از دستهای خود را بدون تا کردن آرنج بطور مستقیم تا حد امکان بالا آورده و حداقل به مدت ۳ ثانیه در حالت نهائی نگهدارد . الکترودرمولیز روشی است که شامل قرار دادن یک سوزن بلند و نازک در منافذ پوست و وارد کردن یک جریان الکتریکی کوچک به طور مکرر است. در شرایط عادی و استراحت با قرار دادن انگشتان سبابه و وسط بر روی یکی از نبض های بدن مانند ناحیه مچ دست و یا شریان گردن در قسمت انتها و تحتانی استخوان فک پائین تعداد ضربان قلب شخص مورد آزمایش را در مدت یک دقیقه می توان شمارش نمود .

این مورد علی الخصوص زمانی نمود بیشتری پیدا می کند که برنامه رژیم غذائی به لحاظ کالری در قیاس با میزان فعالیت بدنی در سطح به مراتب پائین تری قرار داشته باشد. بهترین برنامه برای چربی سوزی بدن چیست؟ بر اساس این تحقیقات مشخص شده، افرادی که از زردچوبه به عنوان یک چاشنی در برنامه روزانه خود استفاده می کنند کبد مقاوم تری در برابر ابتلا به بیماری کبد چرب دارند و احتمال ذخیره شدن ذرات چربی در کبد آنها کمتر است. یک آزمایش دیگر نشان داد که افرادی که ۳ روز متوالی کراتین دریافت کردند بر میزان آب بدنشان ۲ درصد افزوده شد و افزیش آب بین سلولی در آنها نیز ۳ درصد اندازه گیری شد.

افرادی که سابقهی حملهی قلبی، دیابت، بیماری شریان کاروتید یا شریانهای محیطی را دارند، در ردهی«بسیار پرخطر» قرار میگیرند. میخواستم ببینم وقتی مریض زیادی حرف میزند و مقدار قابل توجهی از آنها بیربط است، میتوانم با سرعتی که میخواهم اطلاعات لازم را جدا کنم و بنویسم. داشتم با خودم فکر میکردم که اگر کلمهی خیلی عجیب غریبی گفت، چطور خودم را کنترل کنم. وقتی در رژیم غذایی برای کاهش وزن و چربی ها هستید به شما توصیه می شود چربی و غذاهای حاوی چربی های بد نخورید مثلا فست فود ها را کنار بگذارید اما به هر حال بدن شما نیازمند چربی هم هست اما چربی های خوب.

همچنین تا زمان طولانی شما را سیر نگه میدارند. در حالی که ورزشکار روی نیمکت به پشت خوابیده و کف پاها روی زمین مستقر هستند ، میله وزنه ها را با دست ها گرفته و بر روی سینه می آورد ، سپس با فشار آن را بالا برده بطوری که مفاصل آرنج های هر دو دست کاملا باز شوند . باید توجه داشت که مفاصل آرنج های دو دست کاملا باز و هیچگونه خمیدگی نداشته باشد . ورزشکار مورد نظر در کنار دیواری مدرج ایستاده و یکی از دستها ی خود را بدون اینکه کف پاها یش از زمین جدا شود بطور کاملا کشیده بالا می برد و محل بر خورد انتهای انگشت وسط با دیوار اندازه گیری می شود ، سپس به حالت اولیه بر گشته سعی می کند بدون دور خیز ، در حد اکثر توانائی خود بطور عمودی به بالا جهش کرده و انگشت وسط دست خود را به بالاترین نقطه ممکن بزند .

و همیشه سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل شامل کربوهیدراتها، چربیها، و پروتئینهاداشته باشید. البته داروها زمانی توصیه می شوند که رژیم های غذایی کافی نباشند. اما توصیه می شود که برای افراد بالای ۳۰ سال که در معرض از دست دادن استقامت استخوان های شان هستند، از وزنه زدن هم استفاده شود. در بررسی جدیدی که به عمل آمد این نتیجه به دست آمد که دریافت کراتین در دوران محدودیت کالری دریافتی به دلیل حفظ ذخایر انرژی عضلانی می تواند سودمند واقع شود.

کراتین عملکردی هم چون یک نسخه پشتیبان (backup) دارد و با اهدای مولکول های فسفات اقدام به احیاء ATP در داخل سلول ها می کند و با در نظر داشتن این عملکرد کراتین، کمک به حفظ ذخایر فسفاژن در دوران رژیم گیری امری معقول جلوه می کند. در یک پژوهش جدید بر روی نقش کراتین در حفظ ذخایر انرژی عضلانی دوران محدودیت کالری دریافتی، آزمایشاتی به عمل آمد که خلاصه آن به شرح ذیل می باشد. در آینده ممکن است شاهد ظهور درمانهای جدید باشیم!

مصرف گوشت باعث تامین پروتئین موردنیاز بدن میشود و به افزایش سطح انرژی و تولید سلولهای جدید در بدن کمک میکند. و این بی اشتهایی موقت موجب تحریک فرایند کالری سوزی در بدن میشود. کبد چرب گرید 1 یا کبد چرب ساده (استئاتوز): مربوط به زمانیه که چربی اضافی در سلول های کبدی جمع میشه، اما بی ضرر محسوب میشه. رانندگی با بی دقتی خطرناک است. در صورت مصرف گوشت قرمز بهتر است از گوشت قرمز کم چربی و به صورت آبپز یا کبابی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید